Українська мова та література 6-А клас
Дистанційне
навчання
Українська
мова 6 клас
|
|||
№ з/п
|
Дата
|
Тема
|
Завдання
|
1
|
25.05
|
Повторення вивченого.
Лексикологія. Фразеологія
|
Виконати тестові завдання
|
2
|
26.05
|
Повторення вивченого. Словотвір. Орфографія.
|
Виконати тестові завдання
|
3
|
27.05
|
Повторення вивченого. Морфологія. Орфографія.
|
Виконати тестові завдання
|
Українська
література 6 клас
|
|||
1
|
25.05
|
Твори, які вивчалися впродовж року й викликали
найбільше зацікавлення.
|
Скласти кросворд за улюбленими літературними творами ( на вибір )
|
2
|
26.05
|
Підсумковий урок за рік.
|
Виконати тестові завдання.
|
Тестові завдання до теми «Лексикологія. Фразеологія».
1. З’ясуйте, яке значення
слова «вікно» є переносним:
А) отвір для світла;
Б) екран дисплея;
В) отвір певного призначення в машині;
Г) невеличке озерце в болоті;
Д) вільна година між лекціями.
Б) екран дисплея;
В) отвір певного призначення в машині;
Г) невеличке озерце в болоті;
Д) вільна година між лекціями.
2. Укажіть слово, яке не
сполучається зі словом «клітка»:
А) для птахів;
Б) грудна;
В) організму;
Г) сходова;
Д) шахова.
Б) грудна;
В) організму;
Г) сходова;
Д) шахова.
3. Знайдіть такі
словосполучення, у яких вжито багатозначне слово:
А) блок статей — опозиційний
блок;
Б) літній день — літній чоловік;
В) поставити хворому банки — купити дволітрові банки;
Г) стрижка під бокс — ходити на бокс;
Д) пісня вівсянки — каша з вівсянки.
Б) літній день — літній чоловік;
В) поставити хворому банки — купити дволітрові банки;
Г) стрижка під бокс — ходити на бокс;
Д) пісня вівсянки — каша з вівсянки.
4. Знайдіть прислів’я, у якому
вжито антоніми:
А) Сонце блищить, а мороз
тріщить.
Б) Грудень рік кінчає, а зиму починає.
В) Де ластівка не літає, а в квітні додому прилітає.
Г) Зробив діло, гуляй сміло.
Д) Повзком, де низько, тишком, де слизько.
Б) Грудень рік кінчає, а зиму починає.
В) Де ластівка не літає, а в квітні додому прилітає.
Г) Зробив діло, гуляй сміло.
Д) Повзком, де низько, тишком, де слизько.
5. Знайдіть речення з
діалектизмом:
А) Пишний крислатий дуб привертав
увагу багатьох мандрівників, які цікавляться пам’ятками минулого (І. Шаповал).
Б) Я почав прислухатися та роздивлятися й незабаром помітив, що голоси лунали з молдавської колиби (М. Коцюбинський).
В) Під стріхами хат дбайливі господині розвішали кетяги червоної калини (І. Цюпа).
Г) Вкладали кореневища аїру в бурдюки з водою, шоб вода довго залишалася свіжою завдяки дії фітонцидів (Л. Павленко).
Д) Звичай щедрувати і частково колядувати і віншувати на Новий рік був переважно землеробським (Я. Головацький).
Б) Я почав прислухатися та роздивлятися й незабаром помітив, що голоси лунали з молдавської колиби (М. Коцюбинський).
В) Під стріхами хат дбайливі господині розвішали кетяги червоної калини (І. Цюпа).
Г) Вкладали кореневища аїру в бурдюки з водою, шоб вода довго залишалася свіжою завдяки дії фітонцидів (Л. Павленко).
Д) Звичай щедрувати і частково колядувати і віншувати на Новий рік був переважно землеробським (Я. Головацький).
6. Знайдіть слово або
словосполучення, яке пояснює фразеологізм «ганяти вітер по світу»:
А) відпочивати;
Б) ледарювати;
В) бігати;
Г) махати руками;
Д) визначати напрям вітру.
Б) ледарювати;
В) бігати;
Г) махати руками;
Д) визначати напрям вітру.
7. З’ясуйте, який фразеологізм
має значення «дуже повільно, не поспішаючи»:
А) ні проїхати ні пройти;
Б) ноги носять;
В) носити камінь за пазухою;
Г) нога за ногою;
Д) пасти задніх.
Б) ноги носять;
В) носити камінь за пазухою;
Г) нога за ногою;
Д) пасти задніх.
8. Виберіть рядок, у якому всі
слова однозначні:
А) башта, галоп, борода, готель;
Б) атлетика, ліжко, кисень, магнітофон;
В) атака, горло, контур, крем;
Г) дієта, диск, кабінет, бактерія;
Д) картина, драма, юнак, вересень.
Б) атлетика, ліжко, кисень, магнітофон;
В) атака, горло, контур, крем;
Г) дієта, диск, кабінет, бактерія;
Д) картина, драма, юнак, вересень.
9. Виберіть рядок, у якому всі
слова є синонімами до слова «дорога»;
А) стежка, вулиця, бруківка,
смуга, спуск;
Б) провулок, путь, серпантин, об’їзд, артерія;
В) трек, узвіз, магістраль, проспект, колія;
Г) доріжка, бульвар, траса, путівець, асфальт;
Д) шлях, гостинець, тракт, шосе, автострада.
Б) провулок, путь, серпантин, об’їзд, артерія;
В) трек, узвіз, магістраль, проспект, колія;
Г) доріжка, бульвар, траса, путівець, асфальт;
Д) шлях, гостинець, тракт, шосе, автострада.
10. Знайдіть рядок, у якому
всі виділені слова вжито в прямому значенні:
А) сталева воля, теплий погляд, гострий розум;
Б) гостра страва, світлий розум, тепла осінь;
В) золоті руки, ведмежа послуга, сталеві м’язи;
Г) срібна голова, гострий кут, тепла зустріч;
Д) сталевий зливок, срібна ложка, теплий одяг.
Б) гостра страва, світлий розум, тепла осінь;
В) золоті руки, ведмежа послуга, сталеві м’язи;
Г) срібна голова, гострий кут, тепла зустріч;
Д) сталевий зливок, срібна ложка, теплий одяг.
11. У якому рядку всі слова
запозичені?
А) нотаріус, формула, черевики,
красень, село;
Б) театр, каска, яхта, новела, двері;
В) табун, форма, завод, бадьорий, історія;
Г) ангел, клас, кавун, парламент, кекс;
Д) журитися, крига, прикмета, взуття, громадянин.
Б) театр, каска, яхта, новела, двері;
В) табун, форма, завод, бадьорий, історія;
Г) ангел, клас, кавун, парламент, кекс;
Д) журитися, крига, прикмета, взуття, громадянин.
12. У якому рядку всі слова
загальновживані?
А) дитина, ластівка, малина,
спокій, військо;
Б) долоня, різати, пісня, ранок, князь;
В) косити, піонер, струна, однина, перо;
Г) солодкий, двадцять, глюкоза, перебудова, кріпак;
Д) папір, аргумент, меч, уста, динаміка.
Б) долоня, різати, пісня, ранок, князь;
В) косити, піонер, струна, однина, перо;
Г) солодкий, двадцять, глюкоза, перебудова, кріпак;
Д) папір, аргумент, меч, уста, динаміка.
Тестові завдання до теми «Словотвір. Орфографія».
1. Для
утворення нових слів можуть служити такі морфеми:
а) корінь, префікс, суфікс, закінчення;
б) префікс, суфікс;
в) корінь, суфікс, префікс;
г) корінь, суфікс, закінчення.
2. Позначте
рядок іменників з буквою щ:
а) Гали..ина, Чернігів..ина;
б) Німе..ина, Хмельни..ина;
в) Оде..ина, Херсон..ина;
г) Туре..ина, Вінни..ина.
3.
Позначте рядок слів із суфіксом -цьк-:
а) Оде..ий, че..ий;
б) пари..ий, виклада..ий;
в) кавка..ий, остро..ий;
г) тка..ий, молоде..ий.
4.
Позначте рядок іменників із буквами -чч-,
утворених від прикметників:
а) Харків..ина, Київ..ина;
б) Туре..ина, Німе..ина;
в) Херсон..ина, Орлов..ина;
г) Вінни..ина, Гали..ина.
5. Позначте рядок іменників, утворених за допомогою
суфікса -ств-:
а) неу..о, стріле..о;
б) товари..о, садівни..о;
в) агент..о, люд..о;
г) студент..о, боягу..о.
6.
Позначте рядок слів, утворених безафіксним способом:
а) вправа, розмова, юннат;
б) синь, зелень, спів;
в) сінокіс, перелісок, їзда;
г) лісовий, пролісок, нежить.
7. У якому рядку правильно вказане слово, від якого
утворилося наведене?
а) ніжно – ніжність;
б) захмарний – хмара;
в) чорноземний – чорнозем;
г) примирення – миритися.
8. Позначте словосполучення, у якому вжиті слова,
утворені шляхом переходу однієї частини мови в іншу:
а) солодкий голос;
б) затишна кімната;
в) сумлінний виконавець;
г) сучасна операційна.
9. Літеру о
замість пропуску треба писати в слові:
а) сам..вчитель;
б) земл..трус;
в) прац..здатний;
г) житт..пис.
10.
Правильно написано обидва слова в рядку:
а) Гуцульщина, козатчина;
б) кріпачина, Бойківщина;
в) Рівненщина, Прилуччина;
г) Лемківщина, Донецчина.
11.
Разом треба писати кожне слово в рядку:
а) напів/імла, пів/Польщі, пів/місячний;
б) пів/острів, пів/ягоди, напів/зігнутий;
в) напів/фабрикат, пів/фінал, пів/Дніпра;
г) напів/чобітки, пів/озера, пів/Азії.
12.
Обидва слова треба писати через дефіс у рядку:
а) багряно/червоний, гори/цвіт;
б) небесно/блакитна, ломи/камінь;
в) сумовито/тривожне, звіро/бій;
г) духмяно/медвяний, валютно/фінансовий.
Тестові завдання до теми «Морфологія . Орфографія».
- Іменник
означає:
А дію предмета;
Б ознаку предмета;
В предмет.
- З
великої букви пишуть:
А загальні назви;
Б власні назви;
В іменники — назви істот.
- Іменники
спільного роду називають:
А осіб жіночої статі за професією;
Б малят безвідносно до їхньої статі;
В осіб як чоловічої, так і жіночої статі.
- У якому
рядку перелічені іменники, що вживаються тільки в формі множини?
А Кияни, школярі, земляки;
Б Карпати, ворота, окуляри;
В солі, води, сталі.
- У якому
реченні вжитий іменник в формі кличного відмінка?
А Зоре моя вечірняя, зійди над горою...
(Т. Шевченко)
Б На траві, зоря, хустину не забудь! (В.
Сосюра)
В Нічка розсипала зорі золотистії ... (С.
Черкасенко)
- У якому
рядку перераховані незмінні іменники?
А Київ, Харків, Одеса;
Б листоноша, суддя, стаття;
В маестро, метро, кашне.
- Скільки
відмінків в українській мові?
А Вісім;
Б сім;
Г шість.
- Позначте
рядок, у якому наведені іменники м’якої групи:
А снігур, звір, скляр;
Б лікар, кобзар, комар;
В воротар, димар, лицар.
► Завдання
9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою,
потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
- Установіть
відповідність між словом та способом його творення:
А
черговий
|
1 безафіксний
|
Б безрукавка
|
2 складання основ або слів
|
В
біг
|
3 префіксально-суфіксальний
|
Г книголюб
|
4 суфіксальний
5 перехід прикметників в іменники
|
Тестові завдання до української літератури,
6 клас
1. Поєднайте
терміни та їх визначення
1)
Метафора
|
А) повторення якогось рядка або низки рядків у
кінці строфи.
|
2)
Поема
|
Б) великий віршований твір
із сюжетно-оповідною організацією, повість або роман у віршах,
багаточастинний твір, у якому зливаються воєдино епічне та ліричне начала.
Поему можна віднести до ліро-епічного жанру літератури, оскільки оповідь про
історичні події і події життя героїв розкривається в ній через сприйняття і
оцінку оповідача.
|
3)
Коломийки
|
В) переносне значення слова, заснована на
уподібненні одного предмета чи явища іншому за схожістю або за контрастністю;
приховане порівняння, побудоване на схожості або контрастності явищ, у якому
слова «як», «нібито», «неначе» відсутні, але маються на увазі.
|
4)
Рефрен
|
Г) дуже поширені, особливо на західноукраїнських
землях, короткі жартівливі пісеньки, виконувані за усталеною мелодією як
приспівки до танцю чи без нього.
|
2. Знайдіть відповідність
між творами та їхніми авторами
1. Леся Українка.
|
А) «Тореадори з Васюківки», |
2.
Володимир
Винниченко.
|
Б) «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл», |
3.
Ірина Жиленко.
|
В) «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера», |
4.
Станіслав
Чернілевський.
|
Г) «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості»,
«Похвала». |
5.
Ігор Калинець.
|
Д) «Казка про яян», «Говорюща риба»/ |
6.
Емма Андієвська.
|
Е) «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті», |
7.
Всеволод Нестайко.
|
Є) «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» |
8.
Ярослав Стельмах.
|
Ж) «Добре торгувалось», «Запорожці у короля», |
9.
Леся Воронина.
|
З) «Федько-халамидник», |
10. Леонід Глібов.
|
И) «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №
9». |
11. Степан Руданський.
|
І) «Мрії», «Як дитиною, бувало…», «Тиша морська», |
12. Павло Глазовий
|
Ї) «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби
черевички…», |
3 .Назвіть
автора та назву твору, з якого взято ці рядки
1.
Жив у Києві в неволі
Ханський син, малий хлопчина,
Половецького б то хана
Найулюблена дитина._______________________________________________
Ханський син, малий хлопчина,
Половецького б то хана
Найулюблена дитина._______________________________________________
2.
…там шибку з рогатки вибив; там синяка підбив своєму
"закадишному" другові; там перекинув діжку з дощовою водою, яку
збирали з таким клопотом._______________________________________________
3.
І брама вперше за все своє існування навстіж відчинилася, адже ніхто до неї
так не промовляв, хоч цього вона чекала відтоді, як її вставили в мури цього
міста, і пастушок побачив себе серед знайомих
скель._________________________________________________________________________________
4.
Куди ти йдеш, не
спитавшись?
На кого покинув
Батька, неньку старенькую,
Молоду дівчину?
На кого покинув
Батька, неньку старенькую,
Молоду дівчину?
5.
На жаль, з Кактусом, якого насправді звуть Сашко Смик, я знайомий майже від
народження — ми живемо у сусідніх квартирах.___________________________________________________________
Коментарі
Дописати коментар