Українська мова та література 6-А клас


Дистанційне навчання
Українська мова 6 клас
№ з/п
Дата
Тема
Завдання
1
25.05
Повторення вивченого.  Лексикологія. Фразеологія
Виконати тестові завдання
2
26.05
Повторення вивченого.  Словотвір. Орфографія.
Виконати тестові завдання
3
27.05
Повторення вивченого. Морфологія. Орфографія.
Виконати тестові завдання
Українська література 6 клас

1
25.05
Твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.
Скласти кросворд за  улюбленими літературними творами        ( на вибір )
2
26.05
Підсумковий урок за рік.
Виконати тестові завдання.

Тестові завдання до теми «Лексикологія. Фразеологія».
1. З’ясуйте, яке значення слова «вікно» є переносним:
А) отвір для світла;
Б) екран дисплея;
В) отвір певного призначення в машині;
Г) невеличке озерце в болоті;
Д) вільна година між лекціями.
2. Укажіть слово, яке не сполучається зі словом «клітка»:
А) для птахів;
Б) грудна;
В) організму;
Г) сходова;
Д) шахова.
3. Знайдіть такі словосполучення, у яких вжито багатозначне слово:
А) блок статей — опозиційний блок;
Б) літній день — літній чоловік;
В) поставити хворому банки — купити дволітрові банки;
Г) стрижка під бокс — ходити на бокс;
Д) пісня вівсянки — каша з вівсянки.
4. Знайдіть прислів’я, у якому вжито антоніми:
А) Сонце блищить, а мороз тріщить.
Б) Грудень рік кінчає, а зиму починає.
В) Де ластівка не літає, а в квітні додому прилітає.
Г) Зробив діло, гуляй сміло.
Д) Повзком, де низько, тишком, де слизько.
5. Знайдіть речення з діалектизмом:
А) Пишний крислатий дуб привертав увагу багатьох мандрівників, які цікавляться пам’ятками минулого (І. Шаповал).
Б) Я почав прислухатися та роздивлятися й незабаром помітив, що голоси лунали з молдавської колиби (М. Коцюбинський).
В) Під стріхами хат дбайливі господині розвішали кетяги червоної калини (І. Цюпа).
Г) Вкладали кореневища аїру в бурдюки з водою, шоб вода довго залишалася свіжою завдяки дії фітонцидів (Л. Павленко).
Д) Звичай щедрувати і частково колядувати і віншувати на Новий рік був переважно землеробським (Я. Головацький).
6. Знайдіть слово або словосполучення, яке пояснює фразеологізм «ганяти вітер по світу»:
А) відпочивати;
Б) ледарювати;
В) бігати;
Г) махати руками;
Д) визначати напрям вітру.
7. З’ясуйте, який фразеологізм має значення «дуже повільно, не поспішаючи»:
А) ні проїхати ні пройти;
Б) ноги носять;
В) носити камінь за пазухою;
Г) нога за ногою;
Д) пасти задніх.
8. Виберіть рядок, у якому всі слова однозначні:
А) башта, галоп, борода, готель;
Б) атлетика, ліжко, кисень, магнітофон;
В) атака, горло, контур, крем;
Г) дієта, диск, кабінет, бактерія;
Д) картина, драма, юнак, вересень.
9. Виберіть рядок, у якому всі слова є синонімами до слова «дорога»;
А) стежка, вулиця, бруківка, смуга, спуск;
Б) провулок, путь, серпантин, об’їзд, артерія;
В) трек, узвіз, магістраль, проспект, колія;
Г) доріжка, бульвар, траса, путівець, асфальт;
Д) шлях, гостинець, тракт, шосе, автострада.
10. Знайдіть рядок, у якому всі виділені слова вжито в прямому значенні:
А) сталева воля, теплий погляд, гострий розум;
Б) гостра страва, світлий розум, тепла осінь;
В) золоті руки, ведмежа послуга, сталеві м’язи;
Г) срібна голова, гострий кут, тепла зустріч;
Д) сталевий зливок, срібна ложка, теплий одяг.
11. У якому рядку всі слова запозичені?
А) нотаріус, формула, черевики, красень, село;
Б) театр, каска, яхта, новела, двері;
В) табун, форма, завод, бадьорий, історія;
Г) ангел, клас, кавун, парламент, кекс;
Д) журитися, крига, прикмета, взуття, громадянин.
12. У якому рядку всі слова загальновживані?
А) дитина, ластівка, малина, спокій, військо;
Б) долоня, різати, пісня, ранок, князь;
В) косити, піонер, струна, однина, перо;
Г) солодкий, двадцять, глюкоза, перебудова, кріпак;
Д) папір, аргумент, меч, уста, динаміка.

Тестові завдання до теми «Словотвір. Орфографія».

1.      Для утворення нових слів можуть служити такі морфеми:
а) корінь, префікс, суфікс, закінчення;
б) префікс, суфікс;
в) корінь, суфікс, префікс;
г) корінь, суфікс, закінчення.

2.      Позначте рядок іменників з буквою щ:
а) Гали..ина, Чернігів..ина;
б) Німе..ина, Хмельни..ина;
в) Оде..ина, Херсон..ина;
г) Туре..ина, Вінни..ина.
3. Позначте рядок слів із суфіксом -цьк-:
а) Оде..ий, че..ий;
б) пари..ий, виклада..ий;
в) кавка..ий, остро..ий;
г) тка..ий, молоде..ий.
4. Позначте рядок іменників із буквами -чч-, утворених від прикметників:
а) Харків..ина, Київ..ина;
б) Туре..ина, Німе..ина;
в) Херсон..ина, Орлов..ина;
г) Вінни..ина, Гали..ина.

5. Позначте рядок іменників, утворених за допомогою суфікса -ств-:
а) неу..о, стріле..о;
б) товари..о, садівни..о;
в) агент..о, люд..о;
г) студент..о, боягу..о.
6. Позначте рядок слів, утворених безафіксним способом:
а) вправа, розмова, юннат;
б) синь, зелень, спів;
в) сінокіс, перелісок, їзда;
г) лісовий, пролісок, нежить.


7. У якому рядку правильно вказане слово, від якого утворилося наведене?
а) ніжно – ніжність;
б) захмарний – хмара;
в) чорноземний – чорнозем;
г) примирення – миритися.

8. Позначте словосполучення, у якому вжиті слова, утворені шляхом переходу однієї частини мови в іншу:
а) солодкий голос;
б) затишна кімната;
в) сумлінний виконавець;
г) сучасна операційна.

9. Літеру о замість пропуску треба писати в слові:
а) сам..вчитель;
б) земл..трус;
в) прац..здатний;
г) житт..пис.
10. Правильно написано обидва слова в рядку:
а) Гуцульщина, козатчина;
б) кріпачина, Бойківщина;
в) Рівненщина, Прилуччина;
г) Лемківщина, Донецчина.
11. Разом треба писати кожне слово в рядку:
а) напів/імла, пів/Польщі, пів/місячний;
б) пів/острів, пів/ягоди, напів/зігнутий;
в) напів/фабрикат, пів/фінал, пів/Дніпра;
г) напів/чобітки, пів/озера, пів/Азії.
12. Обидва слова треба писати через дефіс у рядку:
а) багряно/червоний, гори/цвіт;
б) небесно/блакитна, ломи/камінь;
в) сумовито/тривожне, звіро/бій;
г) духмяно/медвяний, валютно/фінансовий.

Тестові завдання до теми «Морфологія . Орфографія».
  1. Іменник означає:
А дію предмета;
Б ознаку предмета;
В предмет.
  1. З великої букви пишуть:
А загальні назви;
Б власні назви;
В іменники — назви істот.
  1. Іменники спільного роду називають:
А осіб жіночої статі за професією;
Б малят безвідносно до їхньої статі;
В осіб як чоловічої, так і жіночої статі.
  1. У якому рядку перелічені іменники, що вживаються тільки в формі множини?
А Кияни, школярі, земляки;
Б Карпати, ворота, окуляри;
В солі, води, сталі.
  1. У якому реченні вжитий іменник в формі кличного відмінка?
А Зоре моя вечірняя, зійди над горою... (Т. Шевченко)
Б На траві, зоря, хустину не забудь! (В. Сосюра)
В Нічка розсипала зорі золотистії ... (С. Черкасенко)
  1. У якому рядку перераховані незмінні іменники?
А Київ, Харків, Одеса;
Б листоноша, суддя, стаття;
В маестро, метро, кашне.
  1. Скільки відмінків в українській мові?
А Вісім;
Б сім;
Г шість.
  1. Позначте рядок, у якому наведені іменники м’якої групи:
А снігур, звір, скляр;
Б лікар, кобзар, комар;
В воротар, димар, лицар.
Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
  1. Установіть відповідність між словом та способом його творення:
А
черговий
1 безафіксний
Б безрукавка
2 складання основ або слів
В
 біг
3 префіксально-суфіксальний
Г книголюб
4 суфіксальний
5 перехід прикметників в іменники


Тестові завдання до української літератури, 6 клас

1.      Поєднайте терміни та їх визначення

1)      Метафора
А) повторення якогось рядка або низки рядків у кінці стро­фи.

2)      Поема
Б) великий віршований твір із сюжетно-оповідною організа­цією, повість або роман у віршах, багаточастинний твір, у якому зливаються воєдино епічне та ліричне начала. Поему можна віднести до ліро-епічного жанру літератури, оскільки оповідь про історичні події і події життя героїв розкривається в ній через сприйняття і оцінку оповідача.

3)      Коломийки
В) переносне значення слова, заснована на уподібненні одного предмета чи явища іншому за схожістю або за контрастністю; приховане порівняння, побудоване на схожості або контрастності явищ, у якому слова «як», «нібито», «неначе» відсутні, але маються на увазі.

4)      Рефрен
Г) дуже поширені, особливо на західноукраїнських землях, короткі жартівливі пісеньки, виконувані за усталеною мелодією як приспівки до танцю чи без нього.


2.      Знайдіть відповідність між творами та їхніми авторами

1.      Леся Українка.
А) «Тореадори з Васюківки»,

2.      Володимир Винниченко.
Б) «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»,

3.      Ірина Жиленко.
В) «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,
4.      Станіслав Чернілевський.
Г) «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала».
5.      Ігор Калинець.
Д) «Казка про яян», «Говорюща риба»/

6.      Емма Андієвська.
Е) «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»,

7.      Всеволод Нестайко.
Є) «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим»
8.      Ярослав Стельмах.
Ж) «Добре торгувалось», «Запорожці у короля»,
9.      Леся Воронина.
З) «Федько-халамидник»,
10.  Леонід Глібов.
И) «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».
11.  Степан Руданський.
І) «Мрії», «Як дитиною, бувало…», «Тиша морська»,
12.  Павло Глазовий
Ї) «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…»,
3 .Назвіть автора та назву твору, з якого взято ці рядки
1.      Жив у Києві в неволі
Ханський син, малий хлопчина,
Половецького б то хана
Найулюблена дитина.
_______________________________________________
2.      …там шибку з рогатки вибив; там синяка підбив своєму "закадишному" другові; там перекинув діжку з дощовою водою, яку збирали з таким клопотом._______________________________________________
3.      І брама вперше за все своє існування навстіж відчинилася, адже ніхто до неї так не промовляв, хоч цього вона чекала відтоді, як її вставили в мури цього міста, і пастушок побачив себе серед знайомих скель._________________________________________________________________________________
4.      Куди ти йдеш, не спитавшись?
На кого покинув
Батька, неньку старенькую,
Молоду дівчину?
5.      На жаль, з Кактусом, якого насправді звуть Сашко Смик, я знайомий майже від народження — ми живемо у сусідніх квартирах.___________________________________________________________



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу